Solicitare incadrare in conditii speciale de munca a politistilor din structurile administrativ-logistic

Nr. 103271/20.01.2017

 

 

 

 

Doamnei Carmen-Daniela Dan

Ministrul Afacerilor Interne

 

 

Stimate doamna ministru prin prezenta, va solicitam sa dispuneti masurile ce se impun in vederea analizarii si includerii locurilor de munca si activitatilor desfasurate de catre personalul din structurile  din domeniul administrativ – logistic, in conditii speciale, conform prevederilor Hotararii 1294/2001privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite, conditii speciale si alte conditii, specifice pentru cadrele militare in activitate, cu modificarile ulterioare, respectiv Hotararii de Guvern nr.1822/2004 privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite,speciale si alte conditii specifice pentru politisti, cu modificarile ulterioare.

Solicitarea noastra este bazata in principal pe faptul ca, in activitatea desfasurata, personalul  din structurile administrativ-logistice, utilizeaza sisteme si programe informatice de prelucrare automata a datelor si de valorificare a informatiilor, in mod permanent, in majoritatea duratei normale a timpului de munca, activitati ce presupun o expunere considerabila la actiunea factorilor nocivi (inclusiv la radiatiile generate de tehnica de calcul necesara functionarii sistemelor), o solicitare nervoasa deosebita (stress), o atentie incordata, precum si un ritm de lucru intens.

In acest sens, putem admite ca, prin natura sarcinilor profesionale si a conditiilor de realizare a acestora, expunerea continua si indelungata la acesti factori de stress profesional ridicat are repercusiuni grave si ireversibile asupra sanatatii si capacitatii de munca a personalului respectiv, fiind generate astfel modificari in caracteristicile locurilor de munca si in incadrarea activitatilor specifice in conditii de munca.

De mentionat faptul ca, prin nota comuna a Directiei Generale Financiare nr.404613/22.11.2016 si Directiei Generale Management Resurse Umane nr.299720/23.11.2016, s-a aprobat pentru personalul din cadrul structurilor financiar-contabilitate, care-si desfasoara activitatea in formatiuni pentru prelucrarea  automata a datelor si valorificarea informatiilor prin proceduri informatice, incadrarea locurilor de munca si a activitatii specifice in conditii speciale conform prevederilor Hotararii de Guvern nr.1294/2001privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite, conditii speciale si alte conditii, specifice pentru cadrele militare in activitate, cu modificarile ulterioare, respectiv Hotararii de Guvern nr.1822/2004 privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite,speciale si alte conditii specifice pentru politisti.

Mentionam faptul ca, din informatiile pe care le detinem, personalul din cadrul formatiunilor administrativ-logistice ale Inspectoratului de Politie al Judetului Mures beneficiaza de incadrare in conditii speciale conform Hotararii de Guvern nr.1822/2004 privind stabilirea locurilor de munca si activitatilor cu conditii deosebite, speciale si alte conditii specifice pentru politisti.

 

Cu deosebita consideratie,

 

                                              

 

                                               Presedinte

                                                    Vasile Lincu

Comentarii

comentarii