Vezi proiectul de masuri fiscale pt 2022. Noi “inghetari” de drepturile salariale ale bugetarilor
Legea nr. 153/2017 prevede sa intre in vigoare etapizat, pana in 2022. Desi unele categorii de bugetari au beneficiat de cresteri salariale din 2018, politistii si alti bugetari au beneficiat doar de jumatate din diferenta salariilor prevazute in lege si cele aflate in plata.
Daca amanarea acordarii a 1/4 din diferenta prevazuta a fi acordata in 2021 a fost pusa pe seama situatiei economice generate de pandemie, ne asteptam ca legea sa fie aplicata integral asa cum prevede, adica de la 01.01.2022.
La intalnirea de astazi, 15.12.2021, dintre conducerea MAI si reprezentantii sindicatelor, am fost informati in legatura cu sedinta de guvern ce va avea loc vineri,17.12.2021, unde guvernul va decide ce va taia sau ingheta din drepturile salariale ale bugetarilor in 2022.
In lipsa unei OUG cu privire la salarizarea bugetarilor, Legea ar fi intrat in vigoare integral si la termen.
Cu alte cuvinte, dezbaterea unei OUG cu privire la masuri fiscale in 2022, afecteaza si drepturile salariale ale bugetarilor. Ramane doar sa vedem in ce masura ne afecteaza.
Dl. ministru Lucian Bode, ne-a informat cu privire la faptul ca MAI a formulat propunerea de buget pentru plata integrala a drepturilor salariale, cresterea sporului de suprasolicitare neuropsihica de pana la 25 %, cresterea pensiilor sub 2500 lei brut si indexarea celorlalte pensii cu indicele inflatiei.
De asemenea, bugetul MAI pentru investitii va fi mult mai mare decat in anii precedenti.
proiect OUG masuri fiscale 2022
Ce masuri fiscale cuprinde proiectul de OUG pentru 2022: DIGI24
Propunerile Pro Lex prin Confederatia Meridian
Propunem modificarea
Art. I – (1) Prin derogare de la prevederile art. 38 alin. (4) și (4^1) lit. c) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare, în anul 2022, începând cu data de 1 ianuarie, cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie/salariilor de funcţie/ indemnizațiilor de încadrare lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majorează cu 1/2 din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2021.
(3) Prin excepție de la alin. (1), pentru personalul care ocupă funcțiile prevăzute în anexa nr. II ”Familia ocupațională de funcții bugetare ”Sănătate și asistență socială” ” la Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare, începând cu data de 1 ianuarie 2022 salariile de bază se majorează cu 1/2 din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările și completările ulterioare pentru anul 2022 şi cel din luna decembrie 2021.
Propunem modificarea:
Art. II – (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în anul 2022, pentru activitatea desfăşurată de personalul militar, poliţişti, polițiști locali, poliţiştii de penitenciare şi personalul civil din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, se acordă drepturile prevăzute de legislaţia aferentă lunii iunie 2017. Baza de calcul pentru acordarea acestor drepturi o reprezintă solda de funcţie/salariul de funcţie/salariul de bază cuvenit(ă).
Propunem abrogarea:
Art. VII – (1) În anul 2022 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în situaţia încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.
Propunem abrogarea:
Art. XLV – (1) Prin derogare de la art. 42^5 din Legea nr. 223/2007 privind Statutul personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă din România, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2022 pensiile de serviciu stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(2) Prin derogare de la art. 68^5 alin. (10) din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea şi al personalului care funcţionează în Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2022 pensiile de serviciu stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(3) Prin derogare de la art. 73^1 alin. (5) din Legea nr. 7/2006 privind statutul funcţionarului public parlamentar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2022 pensiile de serviciu stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(4) Prin derogare de la art. 6 alin. (5) din Legea nr. 216/2015 privind acordarea pensiei de serviciu membrilor Corpului diplomatic şi consular al României, cu modificările ulterioare, în anul 2022 pensiile de serviciu şi pensiile de urmaş stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(5) Prin derogare de la art. 51 alin. (10) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2022 pensiile de serviciu stabilite în condiţiile legii nu se actualizează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(6) Prin derogare de la art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, în anul 2022 pensiile militare de stat stabilite în condiţiile legii nu se indexează cu rata medie anuală a inflaţiei.
(7) Prin derogare de la art. 6 alin. (1) din Legea nr. 56/2020 pentru recunoaşterea meritelor personalului medical participant la acţiuni medicale împotriva COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, drepturile acordate potrivit art. 4 alin. (1) lit. b), alin. (2) şi art. 5 nu se indexează, cu rata medie anuală a inflaţiei.