Intalnirea de dialog social cu conducerea Vamii din 23.03.2018
In data de 23.03.2018 a avut loc o sedinta de dialog social intre conducerea Directiei Generale a Vamilor si reprezentantii Sindicatului National al Politistilor si Vamesilor Pro Lex. Din partea Vamii au fost prezenti domnii Marius Atomei, director general si Aurelian Constantinescu-director al Directiei Supraveghere.
Pe parcursul a patru ore au fost discutate o serie de probleme profesionale cu care se confrunta angajatii din cadrul structurilor vamale, astfel:
-personalul vamal (deficit, pregatire profesionala, delegarea de atributii, selectia acestuia, neplata celor care sunt promovati in functii de conducere, angajarea de personal tanar etc.)
-dotare logistica (lipsa uniforme, echipamente informatice vechi, lipsa mijloace auto, lipsa mijloace transport marfuri confiscate, reparatii echipamente de control si lipsa acestora, dotarea precara a echipelor mobile, lipsa echipament protectie, mobilier invechit etc)
-drepturi salariale (existenta mai multor nivele de salarizare pentru aceeasi functie publica, lipsa sporurilor de frontiera si conditii deosebite, plata muncii suplimentare, plata sambetelor , duminicilor si sarbatorilor legale, discriminarea angajatilor din vami la plata cazarii si recuperarea sumelor pentru deplasari etc)
-situatia cladirilor (lipsa bani intretinere si reparatii, lipsa autorizatii IGSU, servicii curatenie, servicii paza cladiri, lipsa personal specializat etc.)
-cheltuieli curente activitate( lipsa tonere, hartie, formulare cu regim special, sigilii etc)
-alte probleme: protectia juridica a personalului , schimbare grupa de munca, numarul de raportari etc.
Toate aceste probleme vor fi aduse si la cunostinta conducerii ANAF si a Ministerului Finantelor Publice, o parte a celor discutate fiind cuprinse intr-un material deja redactat, ce urmeaza a fi completat cu cele mentionate in sedinta.
Printre informatiile care au fost transmise, amintim urmatoarele:
-conducerea are in proiect o reorganizare a acestei structuri, ce presupune reinfiintarea vamii si acordarea personalitatii juridice;
-cat mai curand vor fi distribuite uniforme personalului vamal;
-vor fi scoase la concurs un numar de 700 de posturi la ANAF, din care aproape 100 la Vama;
-aparatura de control de tip Roboscan va fi evaluata de specialisti autorizati. In urma acestei activitati se va lua decizia de a fi reparata sau de a se renunta la ea;
-va fi achizitionata aparatura de control mobila (scannere mobile) in cadrul proiectului Hercule III si din cota ce ne revine ca tara din banii alocati de firmele de tigari la nivel european ;
-vor fi reabilitate birourile vamale Halmeu, Siret, Constanta Sud, Sculeni, Albita si Giurgiulesti.
Toate problemele care intra in atributiile conducerii Directiei Generale a Vamilor vor fi analizate si urmeaza a fi solutionate iar in ceea ce priveste restul acestora, va fi anuntata conducerea ANAF.
Rezultatul discutiilor a fost transpus intr-o minuta, ce va fi transmisa ulterior.
Pentru buna functionare a activitatii vamale am solicitat sa se efectueze periodic astfel de intalniri cu angajatii structurilor teritoriale.
Multumim conducerii Directiei Generale a Vamilor pentru operativitate, reprezentantilor organizatiilor locale prezenti si celor care au fost intorsi din drum de vremea nefavorabila.
Vom continua sa solicitam o intalnire cu conducerea ANAF, avand in vedere faptul ca majoritatea problemelor din vama tin de competenta reprezentantilor acestei institutii.
MINUTA 23032018 DGV PROLEX SEMNATA